Właz Żeliwny Kanalizacyjny

Właz żeliwny kanalizacyjny to rodzaj elementu przeznaczonego do umożliwienia dostępu do rur kanalizacyjnych lub innych elementów instalacji podziemnych. Może być stosowany w różnych typach budynków lub na terenie miejskim. Właz żeliwny kanalizacyjny zbudowany jest z górnej płyty ( pokrywy), która jest umieszczona na powierzchni ziemi, oraz dolnego pierścienia, który znajduje się pod ziemią. Pomiędzy tymi dwoma elementami znajduje się otwór, który umożliwia dostęp do rur kanalizacyjnych lub innych elementów instalacji. Pokrywa studzienna może mieć różne wymiary i kształty, w zależności od miejsca, w którym jest zainstalowany oraz rodzaju instalacji, do której może podłączony. Może być wyposażony w różnego rodzaju zamki lub inne elementy zabezpieczające, aby uniemożliwić dostęp osobom trzecim.

właz żeliwny w kostce

Klasy obciążenia włazów żeliwnych kanalizacyjnych

KLASA A15 – właz żeliwny na obszary przeznaczone wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. Występują w dwóch wersjach: kwadratowy i okrągły W tej klasie znajdziemy 4 rozmiary: 400, 500, 600, 800 mm. Mogą być wykonane z żeliwa szaregożeliwa sferoidalnegoaluminium oraz materiału kompozytowego.

KLASA B125 – Nawierzchnie, deptaki i podobne powierzchnie, a również parkingi i parkingi wielopiętrowe.

Taki właz może być zastosowany na wjeździe do posesji, ponieważ mogą przejeżdżać po nim samochody osobowe. Występuje np. w wersji uchylanej.

KLASA C250 – Do przykrywania urządzeń zainstalowanych na poboczach dróg i rynnach z boku ulic.

Przykładem takiego włazu jest 25 tonowy właz żeliwny kwadratowy.

KLASA D400 – Nawierzchnie drogowe (w tym ulice dla pieszych), barki i parkingi dla pojazdów wszelkiego rodzaju.

Właz żeliwny D400 do ruchu drogowego.

KLASA E600 – Obszary wykorzystywane przez ciężkie pojazdy, takie jak powierzchnie na lotnisku i obiekty dokujące.

KLASA F900 – Obszary narażone na szczególnie duże obciążenia, na przykład powierzchnie na lotniskach.

Potrzebujesz ofertę? Napisz